Heroes fórum

Fórum ke všem dílům Heroes of Might and Magic

Přejít na obsah

Heroesworld alebo svet Fantasy TBS

Vše co se jinam nevešlo ;)

Heroesworld alebo svet Fantasy TBS

Příspěvekod sm.art » ned pro 10, 2006 8:34 pm

caute vsetci,
tento thread venujem vsetkym fanuskom hier Turn Based Strategy
(seria Heroes, Disciples, Age of Wonders, Battle Lord, Etherlords atd...)

Aj ked sa tejto problematike venuje moja stranka, nenajdete na nej forum, takze mozte na tuto temu pisat sem

Dalsie info na http://d3.heroes-centrum.com
Naposledy upravil sm.art dne pát úno 16, 2007 8:16 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm

Příspěvekod sm.art » pát led 26, 2007 6:34 am

séria Heroes> http://tbs.heroes-centrum.com
King's Bounty (Battle Lord)> http://kb.heroes-centrum.com
Disciples III > http://d3.heroes-centrum.com
Naposledy upravil sm.art dne pon črc 02, 2007 4:59 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm

Příspěvekod sm.art » pát led 26, 2007 9:36 pm

************* TU PREDLOZIM SVOJE VLASTNE NAVRHY A ZAUJIMAVE POSTREHY Z INYCH TBS HIER, KTORE NEBOLI V SERII HEROES ESTE POUZITE A MOHLI BY OZVLASTNIT STRATEGICKE MOZNOSTI HRY *************


- pri kúzlení moznost pouzivat dalsie pomôcky - lekváre, amulety, jednorazové zvitky... atď. - nieco uz bolo pouzite v Heroes IV
- systém viacerých druhov many - pre pouzitie kuziel roznych skol
- moznost pouzivat okem cestovnych aj niektore utocne kuzla na mape (nie len v suboji)
- niektore neutralne jednotky na mape mozu disponovat kuzlami hrdinov
- pomocou niektorych kuzel moznost presunut na mape alebo na bojovom poli jednu resp. viac nepriatelskych jednotiek }napr. oddialim jazdu dalej od mojich lukostrelcov...)


- okrem kúzelných kariet moznost pouzivat aj karty dovednostné - napr. možnosť dva krát zaútočiť počas jedného kola (viac RPG prvkov do TBS)
- množstvo vecí, ktore so sebou nosi hrdina, môžu ovplyvniť rýchlosť hrdinu pri boji (čím viac, tým bude pomalší)

- ciastocne obmedzenie moznosti preskupovania jednotiek medzi hrdinami - koli stazeniu hry (v krajnych pripadoch musi ist po ne do hradu)

- viac druhov hrdinov podla specializacie:
- bojovnik (dobry v boji, slabsie kuzla)
- mag (silne kuzla)
- zlodej (zisti pocet jednotiek v nepriatelovom vojsku, moze ciastocne otravit vojsko hrdinu alebo v meste, kradne vzacne predmety v obchodoch a hradoch, kladie pasce na mape atd.) - nieco podobne sa objavilo v Heroes 3.5 WoG vo forme sekundarneho skillu - scouting III: espionage
- zved (prieskumna cinnost - velmi rychly pohyb po terene)...

- bojové plochy maju rôzne rozmery, a tvary hracích políčok (štvorec, trojuholník ...) podľa druhu povrchu (lúka...), čím sa strategicky ozvláštnia možnosti pohybu jednotiek - napr. pri trojuholníkoch sa ťažšie dostane nepriateľ k lukostrelcom a pod.
- bojove polia maju rozny tvar terenu - prevysenia, priekopy atd. - moznost to strategicky vyuzit pri subojoch - napr. lukostrelci, ktori stoja na vyvysenom mieste, dostrelia dalej...

- pri vzdialenych presunoch po mape moznost kupit nejaky dopravny propstriedok - napr. balon

- obmedzit pouzivanie artefaktov a dalsich predmetov, ak na to hrdina nema dostatocne schopnosti alebo uroven
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
!Update:
- rôzne typy miest a ich kombinácie: manufaktúrne, magické a vedecké - s vlastnými znalosťami a jednotkami
- rozvinutý viac-stupňový systém upgrejdov budov (v Heroes len 2)
- keď hrdina navštívi mesto, môže po ňom chodiť a navštevovať rôzne
budovy - ubúdajú mu však pohybové jednotky rovnako ako na mape!!!

- zvitky - možno nájsť alebo získať nie len na mape, ale aj v hrade - po upgradovaní knižnice na 5.stupeň
- okrem zvitkov s bojovými kúzlami navyše aj zvitky ekonomické a vedecké - na podporu vývoja nových strojov, zbraní, lepšieho hospodárenia ...
- zvitky možno kumulovať na jednom mieste - hrdina ich vezme do niektorého mesta, ktoré bude z nich prosperovať a ostatni hrdinovia potom nemusia obchádzať všetky hrady
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update II

- hrdina si môže vziať manželky/manželov (aj rozviesť sa s nimi) a mať s nimi deti - každá žena a dieťa prináša iné bonusy pre hrdinu
- živé artefakty s vlastnou morálkou - napr. ak zabijem veľa elfov s elfím mečom, artefakt ma prestane 'poslúchať' a stratím jeho bonusy - mo6no si ho znova udobriť porazením jeho strážcov - gremlinov, ktorí sú v ňom ukrití
- bossovia - majú špeciálne schopnosti, veľkú silu, špecifické slabiny atď
- interaktívne objekty na arénach - napr. pasce, objekty pridávajúce bonusy resp. naopak...
- Duchovia zúrivosti - možno ich privolávať za nahromadenú zúrivosť, každý má špec. schopnosti, ktoré stoja rôzny počet bodov zúrivoti, získavajú v súbojoch skúsenosti s hrdinom a možno ich levelovať atď.
- systém rozvoja hrdinu za rôzne runy
- levelovanie kúziel - za magické kryštály a manu

- vývojové stromy jednotiek (v Heroes len 1 stupeň upgrejdovania)



!!!! POSLITE AJ VLASTNE NAVRHY, ALEBO POSTREHY, KTORE BY STE CHCELI VYDIET V DALSICH DIELOCH HEROES ALEBO INYCH TBS HRACH A PRINIESLI BY PRINOS V ZANRE TBS !!!!!!!!!!!!
:idea:
Naposledy upravil sm.art dne stř srp 18, 2010 11:09 pm, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm

Příspěvekod Wlk » čtv úno 08, 2007 8:32 pm

Napisu ti neco k tem navrhum, pride mi to moc RPG a Realmtime strategy, ale nerikam ze je to blby neco je povedeny neco uz tolik ne :)
Ja viem že príde deň kedy si odpoviem na všetky otázky ktorým nerozumiem
ja viem že príde čas kedy si každý z nás povie že tento svet som zažil rád...

Obrázek
Uživatelský avatar
Wlk
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte led 30, 2007 2:13 pm

Příspěvekod sm.art » čtv úno 15, 2007 4:58 pm

no evidentne nesledujes sucasne trendy a zrejme si nepochopil podstatu modernej TBS - kolova strategia s RPG prvkami - a v sucasnosti so stale silnejsimi real-time prvkami (real-time pohyb po mape - napr.hry EtherLords2, Battle Lord..., riesenie Questov ai)

V podstate je to uz zabudovane aj v Heroes V - v multiplayeri - hraci nemusia cakat na tah superov - tzv. simultanne tahy - tak preco to nepouzit aj v single, ze - samozrejme hrac musi mat moznost si vybrat, ci chce hrat real-time alebo kolovo
A co sa tyka tych RPG prvkov, ved tymi je prespikovana cela seria Heroes, dokonca v Heroes IV je kopec RPG prvkov, ktore v inych dieloch nenajes (ale to by si mal ako udajny fanusik H4 vediet...)
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm

Příspěvekod Wlk » čtv úno 15, 2007 5:22 pm

sm.art píše:no evidentne nesledujes sucasne trendy a zrejme si nepochopil podstatu modernej TBS - kolova strategia s RPG prvkami............

napr. "- množstvo vecí, ktore so sebou nosi hrdina, môžu ovplyvniť rýchlosť hrdinu pri boji (čím viac, tým bude pomalší)" to uz je snad trochu moc ne

"- systém viacerých druhov many - pre pouzitie kuziel roznych skol" - no to ti asi do novyho trendu nezapadne

"moznost pouzivat okem cestovnych aj niektore utocne kuzla na mape (nie len v suboji)" hmmm a na co chces utocit na strom

"niektore neutralne jednotky na mape mozu disponovat kuzlami hrdinov" proc kouzel hrdinů? muzou snad mit kouzla svoje ne

"pri vzdialenych presunoch po mape moznost kupit nejaky dopravny propstriedok - napr. balon" - hmmm mapy snad nejsou tak velký abys si nemoh jezdit na koni (nebo v pripade pekla pesky) a jak chces narvat 20 draků do balonu? :lol:

"obmedzit pouzivanie artefaktov a dalsich predmetov, ak na to hrdina nema dostatocne schopnosti alebo uroven" to je proste zbytecny

rek bych ze to proste moc prehanis, ale to je muj nazor mozná ze "trndy" mají názor jiný
Ja viem že príde deň kedy si odpoviem na všetky otázky ktorým nerozumiem
ja viem že príde čas kedy si každý z nás povie že tento svet som zažil rád...

Obrázek
Uživatelský avatar
Wlk
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte led 30, 2007 2:13 pm

Příspěvekod sm.art » čtv úno 15, 2007 8:06 pm

Sorry, ale tvoje pripomienky mi pripadaju, ako by ich pisal nejaky herny analfabet:

1. tak to ani zdaleka - vid bod 7

2. v Heroes to este nebolo pouzite

3. Kuzlit na mape sa da vo viacerych TBS hrach - napr. seria Age of Wonders, seria Warlords a i. Clovece, vidno ze si nehral seriu Disciples - mozes posielat podporne kuzla na svojich hrdinov (napr. uzdravovanie, zrychlenie) a utocne na nepriatelske aj neutralne jednotky na mape (napr. blesk - uberie hitpointy vsetkym jednotkam, spomalenie - spomali hrdinu na mape aj v prichadzajucom suboji atd...). Okrem toho vidno, ze nemas sajnu o Disciples III - tam mozes poslat dokonca kuzlo aj na ten strom (okrem ineho) - tak mozes postavit prekazku hrdinovi resp. neutr. jednotke na mape, cim ju spomalis.
Okrem toho kuzlit na mape sa da vo viacerych TBS hrach - napr. seria Age of Wonders, seria Warlords a i.

4. samozrejme ze maju svoje, ale tym su obmedzeni, preco by nemohli aspon ciastocne ovladat aj niektore hrdinove?

5. urcite by tam boli obmedzenia na pocet a druh jednotiek (kazdy spas nieco stoji) - zober si napr. hociktoru RTS - aby si sa preplavil lodou alebo inym prostriedkom, mozes nalodit len obmedzeny pocet jednotiek

6. odpoved na tuto pripomienku najdes v mojom povodnom prispevku, kde som uviedol, ze - na to, aby sa hra ztazila. Preto ak ma chces v buducnosti citovat, nevytrhaj, prosim, myslienky z kontextu, OK?

7. mozno, ze Tvoj pohlad na tuto problematiku je v sucasnosti obmedzeny, alebo nemas skusenosti s inymi hrami zanru, evidentne si ani nevies predstavit iny, nez zabehany system. Z novych hernych prvkov netreba mat strach a brat doterajsie principy ako dogmu je prezitok. Kopec veci este nebola vyskusana a vyvoj nezastavis. Ak zmenis nazor, mozme vazne hodit rec, skus o tom porozmyslat.

P.S. Prosim vsetkych, ktori budu sem posielat prispevky, aby pisali len nove a konstruktivne navrhy, kritizovat dokaze kazdy!!!
Inak nech si aspon najprv zahra aj nejake ine TBS okrem Heroes, ci aspon precita zopar clankov o problematike a potom vypusta frazy tipu: ty to prehanas, to je zbytecny a pod. A nemam cas, povahu ani chut niekomu, kto o tom nema ani sajnu, nieco vysvetlovat alebo dokazovat.
A predovsetkym mi neprislucha obhajovat nieco, co som nevymyslel ja, ale je to davno zakomponovane v inych hrach.
A ked chce niekto predsa len pouzivat negativnu kritiku (tym nechcem povedat, ze negativna kritika je len zla), nech ju zalozi na opodstatnenych argumentoch, a nie len na subjektivnych pocitoch typu - to sa mi paci, to je dobre a toto je trochu moc a pod.
V opacnom pripade poziadam admina, aby ich mazal. Dakujem
Naposledy upravil sm.art dne pon kvě 14, 2007 12:39 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm

Příspěvekod sm.art » pon dub 02, 2007 6:04 pm

Na fóre portálu Age of Heroes boli 25.3.2007 večer vyhlásené výsledky 2. ročníka medzinárodnej súťaze ICTC (International Create a Town Contest 2) - ide o fanúškovskú súťaž návrhov nových hradov pre Heroes V.

Zaujal ma hrad, ktory ziskal 3. miesto: hrad Tropical: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=20296 - od GenieLord (obojživelníci, tropický dažďový prales) - pozoruhodna stavba: Kruhová ochranná veža - pridá stráže vo vnútornej věži, ktoré môžu zosielať na nepriateľov náhodné kúzla temnej mágie a kúzla svetlej mágie

Dalej ma zaujal hrad, ktorý nebol ocenený - The Elemental Conflux: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=21448&pagenumber=1
a za zmienku určite stojí ešte jeden hrad z 1. ročníka - Hollow: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=17039, ktory sa trochu podobá na hrad trpaslikov z 1. datadisku Heroes V...

Viac info najdete tu> http://tbs.heroes-centrum.com/tbs/ostatne/navrhyh5.html
[/url]
Naposledy upravil sm.art dne stř srp 18, 2010 11:23 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm

Příspěvekod sm.art » sob lis 17, 2007 10:18 pm

Obrázek
Uživatelský avatar
sm.art
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned pro 10, 2006 8:28 pm


Zpět na Off-topic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron