Neoficiální komunitní mód (v originále Unoffical Community Mod - UCP) je fanouškovskou modifikací pro hru Might & Magic: Heroes VII a její datadisk Zkouška ohněm. Protože oficiální vývoj hry skončil v roce 2016, bylo jasné, že se hře již oficiální cestou tolik potřebných oprav nedostane, a tak je tedy jen a pouze na věrných fanoušcích této hry, aby znovu pozvedli její úroveň. A tak se zrodil největší chyby opravující patch pro Heroes VII...
Stahujte zde
Seznam změn zde
Důležité informace: čtěte nejdříve
Instrukce k instalaci
Verze hry: 2.21 (nejnovější)včetně datadisku Zkouška ohněm
Můžete také vlastnit pouze základní hru či pouze datadisk.
Postup pro instalaci
1. Před instalací se ujistěte, že nemáte nainstalovaný žádný další mód včetně předchozí verze tohoto modu (viz FAQ) a že hra je updatována na nejnovější verzi
2. Stáhněte nejnovější verzi modu (najdete ji v odkazu nahoře), složku rozbalte a umístěte do:
c:\Users\Uživatel\Documents\My Games\Might & Magic Heroes VII\MMH7Game\
Pokud použijete uvedenou instalační cestu, nemusíte přepisovat žádné již existující soubory. Toto je také cesta, kam editor defaultně ukládá veškeré Vámi provedené změny v editoru.
NEBO můžete použít standardní instalační složku hry, obvykle:
c:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Might and Magic Heroes VII\
Pokud si z jakéhokoliv důvodu vyberete druhou cestu, nezapomeňte si udělat zálohu před instalací módu, protože mód přepíše Vaše soubory.
3. Stáhněte českou lokalizaci z tohoto odkazu: Česká lokalizace
DŮLEŽITÉ: Mód nezahrnuje kompletní lokalizaci hry, ale pouze ty soubory, které byly změněny modifikací.
Odinstalace: Smažte soubory modu a případně obnovte ze zálohy, využili-li jste jinou než první instalační cestu.
Jak zaznamenávat bugy
Pro naši práci na hře je absolutně nezbytné, abyste nám pomohli s jejím testováním a zaznamenáním chyb.
Jestli máte nainstalovanou nejnovější verzi modu a zaznamenáte bug, prosím, postupujte následovně:
Ověřte, zda je bug na seznamu, a nahlaste ho v komentářích v tomto tématu:
- Je-li označen jako opravený/fixed, uveďte jeho číslo a popište, v jaké situaci jste jej zaznamenali.
- Je-li označen jako nereprodukovatelný/cannot reproduce (CNR), uveďte jeho číslo a popište, v jaké situaci jste jej zaznamenali, tak detailně, jak jen můžete. Znamená to, že jsme jej nebyli schopni zopakovat, a tudíž ani hledat jeho příčinu. Váš popis nám může pomoci.
- Je-li označen jako nelze opravit/cannot be fixed (CNF), omlouváme se, ale pro tento bug v současnosti neznáme řešení. Žádný komentář není potřeba.
- Pokud není na seznamu, popište, v jaké situaci jste jej zaznamenali.
Prosím, uvědomte si, že čím více informací nám o bugu poskytne, tím větší je šance, že jej budeme schopni eliminovat.
FAQ
Co je neoficiální komunitní patch (UCP)?
Neoficiální komunitní mód (v originále Unoffical Community Mod - UCP) je zaměřen převážně na opravu chyb (bugů) přetrvávajících ve hře. Přináší ale také některé drobnější změny a úpravy v herních mechanikách, a to buď v oblastech, kde to bylo nezbytné, neboť jsme daný bug nebyli schopni opravit a usoudili jsme, že je lepší mít pozměněnou funkční mechaniku než rozbitou původní, anebo v oblastech, kde se to podle našeho názoru hodilo.
Znamená to, že hra je nyní konečně bez bugů?
Bohužel ne, i když bychom si to moc přáli. Každá hra má své bugy, a čím složitější je, tím víc. Vývojáři her se mohou pouze snažit toto množství eliminovat, a nakonec něco ve hře vždy zůstane. Zvažte také následující fakta: Vývojáři z Ubisoft-Limbicu byli za svou práci placení a měli profesionální týmy s desítkami lidí zaměřených na vývoj her. Oproti tomu jsme my pouze pár lidí (většina práce byla dokonce odvedena jednou osobou) pracujících na hře ve svém volném čase bez vidiny jakéhokoliv honoráře. Na rozdíl od lidí z Ubi-Limbicu nemáme k dispozici plný přístup ke všem funkcím editoru a ke všem herním mechanikám. Máme tedy značně omezené možnosti a každá jednotlivá oprava je pro nás malým vítězstvím.
Jaké jsou naše další plány? Bude naše práce na hře pokračovat?
Samozřejmě, že naše práce není u konce. Budeme na hře dále pracovat, vylepšovat ji a opravovat, co nám síly stačí (a editor umožní).
Kromě bugfixů bychom rádi vytvořili také nějaké nové schopnosti pro jednotky, protože to je něco, proti čemu se komunita svého času ozývala velmi hlasitě. Již nyní si můžete všimnout změny některých schopností, protože jsme nenašli jiný způsob, jak tyto schopnosti opravit, než částečně či úplně pozměnit jejich funkci. Podle náš by jednotky měly být mnohem unikátnější a rozmanitější - tak snad v jednom z dalších updatů!
Také bychom byli rádi, abyste pochopili, že Vaše podpora je pro nás velmi důležitá.
Diskutujte s námi, sdílejte vaše názory, zaznamenávejte bugy, a hlavně testujte mód samotný. Možná nám také právě Vy můžete pomoct s opravou něčeho, na co sami nestačíme!
Co když se mi nelíbí některé vaše změny, mohu je změnit zpět?
Snažíme se vyhýbat zbytečným změnám (jako změny atributů), abychom ponechali v platnosti co možná nejvíce informací o původní hře (těch, které najdete na informačních stránkách a fórech). Nicméně pokud se vám některá z našich změn nelíbí, můžete se jí zbavit jednoduchým smazáním některého ze souborů módu. (Jak asi očekáváte, občas by vám to mohlo působit problémy, tak se ujistěte, že více, co děláte a jak to případně vrátit zpět.)
Funguje tento mód také v multiplayeru? Adresuje také problém umělé inteligence a multiplayeru?
Mód je vyvíjen primárně pro hru jednoho hráče a hotseat. Ale pokud mají všichni hráči MP mód nainstalovaný, mělo by to fungovat také.
Nemáme žádné experty, kteří by byli schopni podívat se do herního kódu a pozměnit umělou inteligenci a/nebo skripty. Jakýkoliv schopný programátor by byl velmi vítán!
A co kompatibilita s ostatními mody? Mohu použít tento mód jako základ pro svůj vlastní
Obvykle nejsou mody vyvíjeny různými autory navzájem kompatibilní. Tento mód je trochu výjimka, neboť jeho součást tvoří několik menších modů vytvořených autory z různých částí světa (viz níže). Co se týče ostatních modů v tomto článku nezmíněných, nejsnazší způsob, jak zjistit, zda jsou spolu kompatibilní, je porovnat jejich soubory. Jestliže nesdílejí žádný soubor, potom pravděpodobně mohou fungovat paralelně.
Pokud se ve vzdálené budoucnosti objeví nějaká opravu velký modifikace pro tuto hru, samozřejmě bychom byli rádi, aby zahrnovala i náš bugfix nebo s ním mohla fungovat. K čemu je mnoho obsahu ve hře, která pořádně sama nefunguje ani v základní verzi?
Nicméně to ale v některých případech nemusí být možné a bude pokaždé záviset na dohodě mezi námi a autory tohoto modu, respektive na tom, zda nějaká strana bude ochotna se o sloučení módů pokoušet.
V současnosti existuje jediný mód, o němž máme 100% potvrzeno, že se s ním pokusíme zajistit kompatibilitu, a to neoficiální expanze Wryn Umbramancer (viz http://wpu.worldofheroes.cz/)
Obecně může kdokoliv, kdo si to přeje, využít tento mód a zahrnout ho do své práce. Nicméně to doporučujeme vždy uvést, aby pak nedošlo ke zmatení hráče.
Co dělat, když mód nefunguje, jak má?
Vyzkoušejte následující:
- ujistěte se, zda je hra aktuální (menu>levý dolní roh>verze hry - měla by být 2.21)
- ujistěte se, že nemáte žádné další módy aktivní
- ujistěte se, zda nejsou herní soubory poškozeny (můžete použít automatickou opravu v Uplay)
Pokud problém přetrvává, kontaktujte nás a my se pokusíme pomoci. Je možné, že tento problém trápí i některé další hráče...
Pokud máte jakékoliv otázky ke hře (ne k modu), jejím mechanikám či k modování, navštivte, prosím, nejdříve tento odkaz: Tipy a triky pro H7
Autoři / Na kterých módech je tato modifikace založena?
Hlavní autor, koordinátor a bugfixer: Antalyan
2.21 Bugfix: kknd21q
Bugfix/Buglist Mod: přispěvatelé: Antalyan, china-king, Uziel
Balance Mod (využita pouze část): Romansen
New Duel Heroes for Duels: Libertad
Technická podpora a Modovací průvodce: Lord Graa
Pokud máte jakékoliv otázky, neváhejte nás kontaktovat. Diskutujte s námi v komentářích, pošlete zprávu (Antalyan) nebo napište email: antalyan@seznam.cz
Také nás můžete najít na různých Heroes fórech.